Klantcontactcentrum gemeente Zwolle verwelkomt GT Connect

Richard Spijkerman, sectiehoofd klantcontactcentrum gemeente Zwolle is enthousiast over de komst van GT Connect. Zijn klantcontactcentrum is verantwoordelijk voor de afhandeling van klantvragen op het gebied van burgerzaken, belastingen (gedeeltelijk), vergunningen, meldingen openbare ruimte, inkomensondersteuning en uitkeringsadministratie.

De gemeente Zwolle maakt gebruik van een Shared Service Center, genaamd ONS. Dat is een zelfstandige bedrijfsvoeringsorganisatie die onder andere werkt voor gemeenten Kampen en Zwolle. “Mijn eerste gedachte toen ik hoorde van GT Connect was dan ook ‘wat gaan we doen’?” vertelt Richard. “Het KCC maakt nu gebruik van een uitstekende callcenterapplicatie, dus ik had mijn reserves. Toch konden mijn ICT-collega’s mij overtuigen om in te stemmen met deelname aan GT Connect.”

Modulair

“Afname van GT Connect gaat modulair, dat maakt het flexibel. De blokken KCC en basistelefonie zijn verplicht om af te nemen. Maar heb je bijvoorbeeld al Skype for business draaien dan kun je er voor kiezen om dat te handhaven. Dat maakt dat werkende oplossingen en gedane investeringen behouden blijven. Terwijl we wel profiteren van alle voordelen die een gezamenlijke aanbesteding met zich meebrengt. Met het behoud van het goede, durfde ik wel met GT Connect in zee te gaan. En aan de kostenkant is het helemaal rooskleurig, want ONS hoeft zo dadelijk maar een keer het beheer te regelen, terwijl dat nu drie keer is. Dat is een mooie quick win. En dat we één platform krijgen, biedt de mogelijkheid om eindelijk gedegen end-to-end-rapportages te kunnen uitdraaien.

Unieke aanpak

GT Connect besteedt zowel de bedrijfstelefonie als de KCC-faciliteiten aan als één clouddienst. Een unieke aanpak die op bijval van leveranciers en gemeenten mag rekenen. De mogelijkheden die een dergelijk platform biedt, zorgen ervoor dat gemeenten beter in staat zijn om hun dienstverlening nu en in de nabije toekomst verder te verbeteren.